1397-12-16 09:48
590
0
61730
معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم :

نبود شبکه سازی در بین عناصر فرهنگی آسیب است

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: آسیب فعالیت های فرهنگی و دینی مجموعه ها این است که اولا شبکه نیستند و ثانیا در جریان سازی اجتماعی ضعیف عمل می کنند.

 به گزارش گلستان ما؛  حجت‎الاسلام سعید روستاآزاد ظهر امروز در مایش رجبیون وتجلیل از تاثیرگذاران فرهنگی در سازمان تبلیغات استان گلستان در گرگان  برگزارشد، اظهار کرد: خداوند نعمت بزرگ ولایت را در اختیار ما مسلمانان قرار داده است و در قیامت هم از  سوال می شود که کسانی که به سمت آن رفتند چرا نرفتند و  آنها که رفتند میزان پابندی آنها چقدر بود .

وی افزود: از موثران و مسئولان فرهنگی هم سوال می شود که در این مسیر چقدر بصیرت افزایی کردید؟ و این بسیار مهم است.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به آسیب شناسی فعالیت های فرهنگی و دینی مجموعه ها پرداخت و بیان کرد: مشکل اساسی در این فعالیت ها این است که اولا شبکه نیستند و  و ثانیا در جریان سازی اجتماعی ضعیف عمل می کنند و از تجریات هم بهره مند نمی شوند و شبکه سازی نمی توانند انجام دهند.

وی با توصیه به خواندن کتاب «دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری» تاکید کرد: ایشان در این کتاب به صراحت بیان می کنند که چرا ما ایرانی ها، طلبه ها و کانونی ها تبدیل به شبکه و نهایت جریان ساز نمی شویم،زیرا کار جمعی و همگرایانه بلد نیستیم  و در تاریخ هم نشان داده شده است .

به گفته روستاآزاد ، جبهه مخالف ائتلافشان بیشتر از اختلاف است .

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه هرجا یک قرابت فکری و فرهنگی است باید سه نکته رعایت شود تا به همفکری رسید متذکرشد:  در ابتدا باید حسد ترک شود، تبدیل به شبکه شدو از محتواهای یکدیگر استفاده کردو محور سوم  هم افزایی فرهنگی است که باید انجام شود.

image 2019 3 7 13 29 43 939 KC4

برنامه برای جوانان باید همیشگی و هدفمند باشد

محمد مهدی عبدالصالحی در ادامه با بیان آسیب های فراوان در کشور گفت: طبق برخی آمارها سن اعتیاد در کشور به 10 سالگی رسیده، بواسطه شبکه های اجتماعی و استفاده نادرست از آن خانواده ها منقرض شدند و این کار ما را در زمینه فرهنگی بیشتر و عمیق تر می کند.

نائب رئیس شورای هیئات مذهبی  استان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بند بند این بیانیه باید توسط علما و فضلا  تبیین شود  و آسیبها برطرف شد تا به تمدن سازی اسلامی برسیم.

وی تصریح کرد: باید برای جوانان در همه ماه ها و روزها برنامه های هدفمند داشت تا شاهد حضور جوانان در مسجد فقط در ایام محرم نباشیم و حضور آنها را همیشگی کنیم.

وی با بیان اینکه باید ببینیم چرا جوانان از مسجد فراری اند، گفت: علما و روحانیون ما باید بروز باشند و فرهنگ سازی بر عهده مسئولان و نهادهای فرهنگی است، آنها باید طلایه دار این مهم باشند.

نائب رئیس شورای هیئات مذهبی  استان ادامه داد: طرح ساماندهی هیئات شهرستان ها و تجلیل از مداحان و سامانه طوبی فعال در هیئات مذهبی استان انجام شده است

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.